woensdag 21 oktober 2015

Roel Westra


Roel Westra
 
Loopbaan
Roel Westra is nu 42 jaar en werd geboren in het Groningse.
Na de Havo op Winkler Prins openbare school voor voortgezet onderwijs in Veendam, kwam Westra begin jaren '90 naar Deventer om te studeren aan het Saxion. Hij behaalde in 1996 zijn bachelor in Personeel en Arbeid. Hier deed hij in 2000 ook een post HBO voor Arbeidsdeskundige.

Na een paar jaar in loondienst te hebben gewerkt begint Roel in 2006 Westra Werkzaken als directeur en arbeidsdeskundige. Drie jaar later volgt een nieuw initiatief: Centrum voor Menskracht. Dit centrum richt zich op innovatie in MKB bedrijven door het delen van ervaring tussen bedrijven en professionals. Bij Menskracht is Roel actief tot eind 2014.
Ondertussen zet hij als ondernemer het Jordenshuis op de kaart als een plek waar je je bedrijf kunt vestigen, kunt flexwerken, vergaderen of trouwen.

Het jaar 2015 brengt voor Roel veel veranderingen. Hij is gestopt met zijn lopende activiteiten om zich te richten op RoelWestra.nl als zelfstandig ondernemer om andere ondernemers en bedrijven oog te laten krijgen voor het menselijk kapitaal binnen hun organisatie. Sociale innovator, dwarsdenker en kennisdeler noemt Roel zichzelf.
Zijn andere grote uitdaging die in dit jaar start is het Ondernemershuis Deventer, waar hij de richtinggevende leider van wordt. Ondertussen is Roel ook een van de initiatiefnemers van  The Social Club Deventer in de Nieuwstraat.
_______________________________________________________________________
Deventer Centraal
Roel Westra nieuwe directeur Ondernemershuis

Roel Westra (41) wordt de nieuwe directeur van het Ondernemershuis Deventer (OHD). Hij volgt vanaf 1 april Alexander Hartman Kok (50) op, die zijn functie neerlegt.
Nieuwe directeur Roel Westra is net als zijn voorganger al jaren in en rond Deventer zelfstandig adviseur en ondernemer. Over zichzelf zegt hij: "Ik ben al meer dan 11 jaar werkzaam als aanjager, coach, projectleider en adviseur van overheid en MKB- ondernemingen. Ondernemers op een ander, succesvoller spoor zetten, dat is mijn missie met het OHD. Nog meer dynamiek in de tent." De afgelopen jaren heeft Roel succesvol gewerkt aan het Jordenshuis Deventer en was mededirecteur van Menskracht.
Bron:
_______________________________________________________________________
Ondernemershuis
Roel Westra, Directeur

Over Roel
Ik ga voor ambitie in plaats van positie. Sinds januari 2015 ben ik 1 dag in de week werkzaam als bedrijfsadviseur voor het ondernemershuis. Ik ben sinds 2004 ondernemer in Deventer. Ik werk aan ondernemerschap, sociale innovatie en projecten met maatschappelijke winst. Ik denk in grote lijnen en help om onoverzichtelijke zaken concreet te maken. Ik denk anders, daarmee daag ik je uit om nieuwe stappen te zetten. Als arbeidsdeskundige heb ik veel ervaring in coaching en inzetbaarheid van mensen. Daarbij verbind ik mijn kennis en ervaring aan de (nieuwe) behoeftes en wensen van andere ondernemers. Ik denk in mogelijkheden, toon visie en bind partijen. Ik bouw relaties, smeed samenwerking en jaag dit aan. Ik weet altijd verbinding te leggen, mijn enthousiasme werkt aanstekelijk. Ik creëer een onderlinge gunfactor en stuur op resultaat. Ik vertaal eenvoudig concept naar praktijk.

Contact
E: roel@ondernemershuis-deventer.nl
T: 0570 - 758 021

Bron:

Veelzijdig, vol visie en energie
Volgens mij is Roel Westra in 2011 niet voor niets gekozen tot Ondernemer van het jaar. Hij is veelzijdig, iemand die graag nieuwe initiatieven neemt en dan vooral om mensen te verbinden om zo nieuwe ideeën, visie en energie te delen. Positief en realistisch.

Ik zou graag eens met hem over werken in Deventer willen doorpraten. Door al zijn contacten met ondernemers en andere professionals in de stad en door veelzijdige inititatieven heeft hij een brede en gedegen kijk op de ontwikkelingen op de arbeidsmarkt.

In het volgende artikel wil ik verder in gaan op het Ondernemershuis Deventer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten